26 Haziran 2014 Perşembe

şibumi-trevanıan

2 yıldır okumak istediğim kitabı demin bitirdim. Ortalama bir gün -aslında 2 gece- boyunca okudum.. Bununla beraber yaz okuma şenliğinin de açılışını yapmış oldum :)

go oyunu
Ben önce kitaptaki karakterimiz Nicholas Hel'den bahsedeceğim biraz..
Nicholas Hel 5'i beşik-ana- dili, 2'si 'kendi kendine' öğrendiği toplamda 7 dil bilen, Go oyununu öğrenmiş ve ileri düzey oynayabilen, hayatını Şibumi kavramı üzerine kurmaya çalışan az buçuk psişik biri.
Sular sakin iken böyle Nİcholas Hel..


Fırtınalı zamanlarında ise, hem devletlere hem de terör örgütlerine çalışıyordu.
 "Çıplak Elle Öldürme" tekniklerini gençliğinden beri bilmesi ve bu konuda ustalaşması mesleğinde ona yardımcı olmuştur.

küçük resimler shanghai
haritadaki sarı yer Bask bölgesi
Bu kadar karakterimizden bahsettiğimiz yeter. 
Zaten kitabın ilk yarısı kahramanın hayatını anlatacak.
Daha önce E yayınlarından Mario Puzo/Baba serisinin ilk 2 kitabını okumuştum ve o dönemde çevirisini beğenmiştim. 
Şibumi'de çeviri olarak başarılı. Ağır bir Japon kültürü yüklemesi yapıyorsunuz ve bu çokta kolay bir çeviri olmasa gerek diye düşünüyorum.


Bu sene daha evvel Kaiken'i okumuştum. O kitapta da Uzakdoğu kültüründe 'esintiler' vardı. Şibumi de ise yazarımız hemen her kavramı açıklamış, akıllarda soru işareti bırakmamaya çalışmıştır.
Yazarın yalın dili ile zekice kurgusu buluşunca karşımıza Şibumi çıkmıştır. Kitabı okurken anlatılanlar sanki bu dönemde geçiyor gibi bir hissiyat oluşuyor ama kitap 1979'da basılmış.. 
Sanırım kitapta en çok kahramana vuruldum. Zeki, yaratıcı biri ve bu tarz kahramanları hep sevmişimdir :). 
-bknz: Sherlock Holmes, Doctor Who ve Hercule Poitrot-
Ve belki yasaklı olanın çekiçiliği de olabilir :)


Benim puanım 10 üzerinde 9. 
Sadece mağara sahneleri sıkıcıydı biraz, itiraf ediyorum..
Tabi çoğu insana da sıkıcı gelme potansiyeli var onu da söyleyeyim de :)
_dr.coffee'den sevgilerle
dipnot : Kahraman bana biraz Metal Fırtına'daki Gökhan karakterini hatırlattı.. Nefreti, sorumluluk bilinci gibi durumlarıyla..
dipnot2 : Kitabı okurken yazar ve go oyunuyla ilgili bir kaç şeye de baktım. Sizlere onların linkini de bırakıyorum. Belki merak edeniniz olur..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

her kelime benim için değerli..